جستجو

توری بورچ

توری بورچ Tory Burch متولد ۱۷ ژوئن ۱۹۶۶، ملقب به “Robinson” رابینسون. توری برچ طراح آمریکایی، مد، زن کسب و کار، و زنی نیکوکار است او چندین بار جایزه مد رابرای طرح های خود به دست آورد او در فیلادلفیا زندگی میکند.

پدر و مادر توری بورچ Ira و Reva  آیرا و ویرا می باشند او با ۳ برادرش بنام های رابرت و جیمز و لئونارد بزرگ شد. او در خانه ای روستایی در دره فورج در نزدیکی پارک ملی که قدمتی ۲۵۰ ساله دارد در گرجستان به دنیا آمد. 

مادرش یک بازیگر سینما بود و پدرش یک سرمایه دار ثروتمند . بورچ به مدرسه ی ایروان رفت جایی که توانست اسب سواری کند کاپیتان تیم تنیس شود و  با یکی از طراحان جواهرات با نام کارا راس Kara Ross دوست شد و دوستی آنها تا اکنون نیز ادامه دارد کارا راس همسر میلیاردر آمریکایی استفان ام راس می باشد.

اولین کارش در بنتون بود سپس وارد دانشگاه پنسیلواسیون در آمریکا شد. در رشته ی تاریخ هنر تحصیل کرد و در سال ۱۹۸۸ فارغ التحصیل شد. 

پس از فارغ التحصیلی از کالج به شهر نیویورک نقل مکان کرد  او برای زوران zoran که یک طراح اهل یوگوسلاوی برای مجله هارپر بازار است ‘Harper’s Bazaar magazine’  کار کرد و بعد به روابط عمومی و موقعیت های تبلیغاتی Vera Wang و Polo Ralph Lauren  و Narciso Rodriguez که از شرکت های بزرگ طراحی پوشاک مد لباس و پوشاک و عطر وادکلن می باشند رفت و به عنوان طراح و بازاریاب مشغول به کار شد.

ازدواج توری بورچ

توری بورچ برای اولین بار با یک پسر سرمایه دار مهم املاک هری بنام William Macklowe ویلیام مکلوو ازدواج کرد و در همان سال نیز طلاق گرفت از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۶ با جی کریستوفر بورچ   J. Christopher Burch که یک سرمایه گذار در امور اینترنت بود ازدواج کرد. اگرچه از جی بورچ طلاق گرفت ولی همچنین نام خانوادگی او را برای مدتی نگه داشت و با کودکان خود در آپارتمانشان همراه با کودکانش در نیویورک ادامه داد وی سه پسر و دو دوختر داشت در ژانویه ۲۰۱۳ مجله فوربس Forbes  ثروت و دارایی توری بورچ را ۱ یک میلیارد دلار تخمین زد.

Tory Burch یک برند آمریکایی است

توری بورچ در فوریه ۲۰۰۴  محصولات خود را با نام خودش یعنی برند Tory Burch تولید نمود. در مدت زمان کوتاهی این شرکت رشد کرد که بیش از ۱۰۰ فروشگاه Tory Burch در سراسر جهان است تولیدات مد توری بورچ در بیش از ۱۰۰۰ فروشگاه معروف در سراسر جهان عرضه می شود .

از جمله فروشگاههای  Saks Fifth Avenue که فروشگاه زنجیره ای لوکس آمریکایی متعلق به شرکت خلیج که از شرکت های چند ملیتی هادسون است و Bergdorf Goodman و همچنین فروشگاههای  Neiman Marcus  و Nordstrom و Bloomingdale’s و . … فروشگاه گل سرسبد او در محله NoLIta منهتن است

در آوریل ۲۰۰۵ برند وی در برنامه شوی اپرا وینفری The Oprah Winfrey Show به نمایش درامد و در سال ۲۰۰۹ کمپانی tory burch فروش بسیار زیادی کرد.

در هفته مد نیویورک ۲۰۱۴ نام تجاری برند توری بورچ Tory Burch برای اولین بار در سبد گوگل قرار گرفت .

انصراف از نظر
آرشیو بلاگ
فیلترها
Sort
display